Klar

Då var det färdigstädat då.

Allt glänser och ser fräscht ut, det knastrar inte längre när man går på golvet och dammet står inte som en rök från mattorna. Men återvänd i övermorron så är det säkert tillbaka till det dammiga igen.

Jag hackade och skar till en grönsakssoppa som blev riktigt lyckad. Bara den envisa kålroten som inte blev lika ubermjuk som resten av soppan. Men det var så gott att min mage står att alla fem håll och hotar att spricka vilken sekund som helst.

Sen fick jag för mig att jag skulle baka en sockerkaka när jag stod där och väntade på att sambon skulle komma hem. Naturligtvis var mjölet slut. Så när sambon äntligen kom hem från första dagen på jobbet efter förkylningen fick han vända i dörren och köpa mjöl. Men nu står sockerkakan i ugnen och ser ut som en ostkaka. Undrar vad jag gjorde fel.

Sambon står och diskar som vanligt, men idag känner jag att det är okej att bara gå från bordet. Lite lättare om man har slitit större delen av dagen. Började redan när jag klivit upp ur sängen genom att kattmaten var slut och jag fick traska iväg till affären för att mätta våra galningar. Tur för dom att dom blev nöjd!

Dags att kika till sockerkakan och spela WoW.

Kommentarer
Postat av: Shva

Är ni friska nu?

Jag är som synes hemma igen, i alla fall ett tag innan jag ska till Stockholm. Har haft det väldigt trevligt i Halmstad och Getinge, skippar dock en lång utläggning om det eftersom jag precis haft en i telefon med mamma. Tänkte säga att jag planerar bjuda er och henne på tårta nästa veckas helg, för att fira min födelsedag. Det är så avancerat det blir. ;)

Av någon anledning kan jag inte kolla min mail. Sidan öppnas helt enkelt inte, deras servrar måste vara stendöda. Taskigt eftersom jag vunnit auktioner under min frånvaro som ska betalas. Om felet kvarstår imorgon får jag kontakta dem på annat sätt. Hm, Pandora är också supersegt och har inte laddat hälften än (av första steget) på tjugo sekunder. Det kanske är min dator eller uppkoppling som är boven? Jag testar att starta om innan jag spelar WoW (som för övrigt gav ett konstigt felmeddelande när jag skulle starta, fast det gick ändå). Nu kom Pandora igång, men musiken måste stanna och buffra var tredje sekund. Definitivt omstart av modemet också. So long och ses kanske i Azeroth!

2007-03-05 @ 21:00:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback