Måndagens slut

Jag sitter och smaskar...eh, trycker i mig russin som energi källa. Övervägde de torkade aprikoserna men russin är en klassiker.

Jag har funderat ut en anledning till at tjag har svårt att koppla av och somna när jag ska lägga mig på kvällarna. Mestadels beror det nog på att jag vet att jag ska upp och jobba nästa dag och blir lite trotsig men en annan anledningen skulle kunna vara att jag har hela dagen så otroligt inrutad och den går i ett hela tiden. Idag har jobbdagen varit väldigt stressig dessutom. Men så fort jag kommer hem ska jag snabbt in i duschen (något jag oftast misslyckas med och känner därför en aning dåligt samvete resten av kvällen) och sedan laga mat och den ska helst vara klar till sambon kommer hem för då hinner vi äta och han diska och så kan jag börja spela WoW vid en särskild tid vilket ger mig 3 timmar speltid. Under den tiden ska jag försöka klämma in så mycket levlande som möjligt vilket omöjliggör det som är skoj med spelet (vännerna, questbeskrivningarna, att hjälpa random personer). Sen ska jag snabbt som attan lyckas borsta tänderna och allt det, gärna läsa en bok och somna ungefär kl 9. Alltså allt det ska ske kl 9...omöjligt kan tyckas...än har det inte gått men en dag!

Så, jag blir ju stressad och uppjagad av att skriva om det. Men jag tänker inte lägga om mina planer för idag. Lite försenad (se det dåliga samvetet kommer krypande) men har handlat en del (urläckert linne, dreggel) och ska duscha så fort jag lyckas avslöja blogginlägget.

Förresten, en paus på ett halvår gör att man tappar alla sina läsar (alla två dvs.) så jag skriver för blinda ögon och döva öron.

Ja, bruna bönor, färsk potatis och stekta sojastrimlor väntar till middag om jag lyckas dra mig nån gång.

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag läser, kanske inte hinner varje dag, men läser allt gör jag! Kul att du bloggar igen. Låter som väldigt planerade dagar.. under tidspress.. sånt hade jag aldrig pallat.. Räcker gott och väl med tidpressen på jobbet, när man kommer hem vill man bara schlappa! Hoppas du lyckas med dina mål en dag :p

Postat av: Shva

Russin!! Jag skulle tagit med mig russin till jobbet! :O Det ska jag allt ta och göra imorgon, det låter perfekt att sitta och snaska på. Gott och nyttigt, inte mycket som uppfyller båda de kraven. ^^
Usch, det låter obehagligt att ha det så inrutat. Jag vet redan att jag inte klarar det mer än en dag på raken, sedan blir jag helt trött och skiter i allt. :P Som tur var bor jag inte ihop med någon så jag slipper anpassa mig, kan slappa eller anstränga mig som jag vill. ^^ Inte för att det riktigt uppväger att ha en mysig pojkvän, men ändå. Jag spelar lite när det funkar, oftast inte varje dag men åtminstone varannan. Men jag pysslar ju med annat också, som att kolla på anime (skitunderbart galen serie just nu, med en hoper läckra killar i fokus) och träna och tja... det var nog allt, utöver hushålssysslorna och den sociala (lol, lilla) biten. När jag jobbar orkar jag hur som helst inte så mycket, så jag har full förståelse för dig!
Har också köpt lite nya tröjor och skärp, på Lager 157 igår. Det är kul med nya kläder! :D På något sätt har jag mer pengar den här månaden än jag räknade med, trots att jag just betalt resten av årets studielån och ett års hemförsäkring ovanpå de vanliga räkningarna och de 5500 sparade kronorna. Yes, nu blir det shopping! Jag behöver fortfarande en snygg väska, och så vill jag ha en halvlång sommarkvällsjacka och kanske en regntät jacka också. Japp japp.
Så, nu har du fått tillbaka ett stycke läsare till! Go blogga! ^o^

2007-07-28 @ 22:29:45
Postat av: Shva

Gud, mitt meddelande blir ju helt oläsligt när bloggen klipper bort radbrytningarna.
Undra vad som händer om jag slår in en extra tom rad? Testar!

2007-07-28 @ 22:30:55
Postat av: Shva

Tusan, det hjälpte inte. Dåligt, ring och klaga! >:(
Att jag måste skriva in en kod för att posta kan jag leva med, men förvanska inte mina meddelanden så att man inte orkar läsa dem va? *petar på bloggens skapare med en lång vässad pinne*

2007-07-28 @ 22:32:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback