Träningsvärken var lite försenad

Jag både kom ur sängen imorse och satte igång med att klä av granen utan att lida av träningsvärk så mycket. Den kom lite under dagen men ändå inte så avskyvärd. Men med dagens Step Up pass har det börjat ömma lite här och var. Step Up ska jag säga er är inte bara att kliva upp och ner. Det var ännu svårare rent tekniskt än Core. Vi var ytterst förvirrad både jag och min kompis men vi skrattade och gjorde vårt bästa iaf. Och det är väl det som räknas? Efter ett tag när man tyckte att hela grejen började klarna så slutade instruktören att bisa och gick runt och hejade på istället. Då vart det blackout och jag tappade koll på både fötter och bräda. Inte så svårt dock. Nu ska jag försöka dra mig in i våran översvämmningsdrabbade dusch igen så att jag kan lägga mig fräsch (och vakna ofräsch:P).

Idag har jag dessutom rensat ut julen (förutom en bonad jag naturligtvis glömde kvar) och fått bort granen och städat rent lite i övrigt. Sen lämnade jag till sambon att bära bort kartonger och damma andra halvan av lägenheten. Gjorde lite fint med julklappsljus och nyinköpta-för-dagen ljus. En silverbricka typ med tre ljus på. Ett rektangulärt mörkblått, en runt blå strimmigt och ett fyrkantigt blåturkost (ditt Shiva:)) och tillsammans med det stora glasstenar.  Det vart väldigt fräscht.

Sen har jag börjat pussla. Det pussel jag köpte till mamma i julklapp har jag nu själv tagit hand om. Ska bli spännande att se vad det föreställer.


Step Up
Här tränas konditionen genom att med roliga stegkombinationer gå upp och ned på en stepbräda. Belastningen kan du variera genom att höja eller sänka brädan. Step up är skonsamt för knä- och fotleder.
Rörelserna övas in efter hand i s.k. block och sätts sedan samman till en hel rörelseslinga.
Efter konditionsträning på stepbräda avslutas passet med styrketräning för hela kroppen.
Kraven på koordinationsförmåga varierar något beroende på programmet och instruktören.

Kommentarer
Postat av: Shva

Stretchar du inte efter träningen? Jag avlider nästan av ömma muskler dagen efter om jag inte gör det efter ett gympass. :) Men det räcker med 5 min stretch så känns det knappt sedan.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback