Svar till Shva

Ja hoppas våra vårplaneringar funkar fint som vi har tänkt:)

Hm, kräver alfakassan originalintyg...det har dom aldrig gjort förrut. Hoppas dom nöjer sig med min kopia som jag skickade inte igår. Dom på arbetsförmedlingen brukar vara dåliga på att kunna hjälpa en med alfakasse-frågor. Skriver bara ut nya papper och nya papper åt en. Dessutom kanske du kan hitta de informationsbladen på alfakassan.se? Du kan nog börja skicka in kassakort även om du inte fått arbetsgivarintyget. Så blir det ingen fördröjning sen om dom accepterar dig som bidragssökande. Det brukar jag göra. Men jag skickar ju in på internet å andra sidan om det är någon skillnad.
Vad dåligt att du fick en kopia av dom på Visby.

Jodå, stretchning ingår i alla pass. Men med två hårda träningspass efter varandra så smärtar det för ovana muskler:)

Hm, vem fasen har då skickat kommentaren om ismaskinen! Attans!



Kommentarer
Postat av: Shva

Det står i instruktionerna att de vill ha papprena i original, men då kanske det inte är så viktigt och det räcker ändå med papprena jag skickade in. Fast studiepappret måste jag skicka i vilket fall, för de måste få underskrift på att jag definitivt avbrutit studierna (annars vore jag inte arbetslös enligt definition). Gör det på måndag tillsammans med första kassakortet... Kommer fylla i dem på nätet också sedan, men nu ska jag ju ändå posta så det var enklast.

Hr sökt två jobb idag, vik driftoperatör på Grycksbo Bruk och maskinoperatör på Manpower. Haha, man fick göra värsta IQ-testet för Manpower! På kort tid skulle jag först svara på en massa frågor med enkla instruktioner i stil med "[rad med siffror och bokstäver] Skriv siffran till vänster under den bokstav H som ligger två steg till vänster om K". Klarade med några minuters marginal att svara på alla dem. Sedan kom det 60 frågor där man skulle se om två teckenuppsättningar var identiska eller oidentiska, och där hade man 5 min på sig. Jag hann med 2 sekunders marginal svara på alla, haha! Det var läskigt. Känner mig duktig som hann igenom hela testet på den angivna tiden i alla fall. Sen får vi se vad som händer.

Nu ska jag gå ut med Frida, ringa till några tidningar med frågor angående publicering av tidningsartiklar på Görans hemsida, käka lunch och sedan ta bussen till gymmet 15.55. Önska mig lycka till med att hinna! ;)

Och sist men inte minst... YAY! Snööööö! *glad*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback