Söndag och sista dan på jullovet

Söndag....för alltid med sig en lätt bismak av ångest för min del. Det brukar betyda slut på helgen/lovet och snart börjar något outsägligt tråkigt igen. T.ex. skolan eller ett tråkigt jobb. Nu är jag dock arbetslös men jag känner inte desto mindre lite oro över alla de tomma veckorna. Jag måste fylla dom med vettiga saker. Annars kommer jag bli rastlös och ha alldeles för mycket energi för att kunna somna tillsammans med sambon. Alltså, han blir tröttare mycket fortare än vad jag blir eftersom han jobbar. Och då ligger jag vaken och har tråkigt och är rastlös. Men jag ska bli träningsnarkoman och råda bot på överenergin! Visserligen har jag hört att man får mer energi om man tränar men det tror jag inte på...

Vi var ut på en kall promenad igår...det var hela -2 och man frös och var glad för långkalsongerna. Jag är nöjd om termometern håller sig mellan 0 och -5. Inte kallare och absolut inte varmare! Nu ligger ett puder av snö över marken som jag hoppas tänker stanna kvar och fyllas på med några decimeter snö till! Jag måste ju få användning för mina täckbyxor som jag äntligen lyckades hitta. Nu vart det inte av att åka till fjällen men dom kommer nog till användning iaf...om snön kommer någon gång dvs.

Vem fan är det som öppnar mina IE fönster i liten storlek och inte maximerat? ARGH!

Jag önskar mig en fast lön...fast jag skulle vara glad om jag slapp jobba för det. Det vore nog det ultimata:D Kunna shoppa vad jag vill utan att bekymra sig, och samtidigt ha tid att göra vad jag vill när jag vill. Ska iväg och shoppa lite på tisdag men sen är det shopstop för vissa som kanske eller kanske inte går på alfakassa. Måste tillbaka till arbetsförmedlingen...av någon suspekt anledning måste dom ha bevis på att jag har jobbat där jag säger att jag har jobbat...vaddå omyndigförklarad!...och det ska jag ta med till dom. Sucka! Det blir till att vänta i säkert en timme igen...men nu ska jag nog ta med en bok eller två. Lär ju hinna läsa flera böcker.... Vaddå jag är inte alls negativ till arbetsförmedlingen!

Fast först önskar jag mig lite träningsnarkomani så att jag har plats i allt det man egentligen vill köpa bland kläder och skor. Inte för att jag vet vad träning skulle hjälp i skostorlek:p



Because there's no such thing as to much cute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback