Plötsligt händer det

Ja plötsligt händer det.
Jag behövde inte vänta en timme på Arbetsförmedlingen.
Inte ens en halvtimme.
Jag uppskattar att jag var inne där ca 5 minuter högst. Största delen väntade jag på att få komma fram till mannen som delar ut kölappar. Så fort jag förklarat mitt ärende (visa upp originalhandlingar) så tog han hand om dom, drog några kopior, gav tillbaka originalen och jag var klar! Förstå min chock. Jag hade ju tagit med en bok (Änglar och Demoner) för att ha något att göra den timme jag förväntade mig spendera där. Så jag bar runt på en rätt tung bok i onödan. Aha! Det måste vara knepet. Ta med något att läsa och du behöver inte vänta länge alls! Tada!

Sen traskade jag in på Kuckelikana för att se om dom hade pussel till mamma (inte), Djurmagazinet för att köpa dyr kattmat till den krassliga katten, McDonalds (förlåååt) för att köpa en hjortronpaj (gud jag älskar dom) och sen på sambons jobb för att se om han ville smaka. Han var dock ute så jag fick pajen för mig själv...eh, han fick inte smaka:(

Tvättade bilen (inte första gången) på Shell (första gången) och det var väldigt pirrigt. Att det ska vara så svårt att komma rätt mellan linjerna! Till slut kunde jag stänga av bilen och vänta medans vatten och borstar gjorde sitt. Ja tyvärr var det borstar. Men det kostade 100:- och man fick med en mängd med våtservetter för att tvätta bilen på insidan. Det sysselsatte jag mig med. Sen höll jag på att inte komma ut men med lite mod vågade jag trycka på en knapp på väggen där det stod Upp....vilket innebar att dörrarna åkte åt sidan:p

Handlade på Hemköp och fick där reda på att Kattuna tagit bort Havets Läckerheter ur sortimentet. Vad ska jag nu köpa för god kattmat när jag vill skämma bort mina katter lite extra?

Nu är det meningen att jag ska installera Railroad Tycoon (eller nått) och öva tills sambon kommer hem. Eller spela Catz. Eller skala potatis. Eller ta mina akvarellpennor och försöka måla någonting. Jag är usel på att måla men det skulle vara roligt. Kanske ska ta mod till mig? Och sen skulle jag ha åkt till ÖB för att köpa den bästa kattsanden som finns. Billigt och bra! Klumpe heter den, välj den klumpbildande, den måste jag verkligen rekommendera!

*ringer samtal till Manpower*

Och så ska jag fundera ut vilka företag jag ska skicka ut jobbansökningar till. Ska bli mycket mer aktiv i år har jag bestämt. Hoppa på lite företag så där oplanerat. Gav EB Games min ansökan idag. Dom sökte visserligen men jag gjorde det! Jag fick tummen ur arslet, skrev ut en ansökan och traskade in till dom! Coolt! Fler ställen att söka presumtiva jobb på är Plantagen, Kuckelikana, eller en hotellreception. Egentligen vill jag ju arbeta inom kontor eller reception men butik funkar också. En hotellreception borde ju ge viss erfarenhet inom receptions- och växelområdet tror jag. Det är min plan. Den är säkert dålig men den är min!

Även om jag inte tror på nyårslöften eller ger några så är det iaf lätt att börja om på nytt när det nya året dagas. Fast för mig räcker det med en ny vecka för att jag ska komma igång. Fast som sagt var, det sket sig ju på en gång med min träningsplanering. Får verkligen försöka komma igång med sånt nu under veckan iaf. Det räcker med nån gång under veckan, men om fredagen tar slut utan den minsta träning...då jäklar! Springa och promenera är ju det som är lättast och billigast, kräver inga särskilda kläder heller. Men att gå är så inbilskt tråkigt och att springa klarar inte mina benhinnor även om konditionen har förbättrats något under hösten. Simma borde vara utmärkt åt mina leder (knän och fötter som fick ont av allt lagerarbete) men också där dör jag av leda. Vet ni hur tråkigt det är att simma 40 jävla längder i den där bassängen! Man kan tänka så bra säger ni då. Men herre gud, tror ni inte att jag tänker hela dagarna annars? Jag vill vara fokuserad på det jag gör och ska jag träna ska det vara aktivt och intensivt. Och så tar vi ett simtag och sprattlar med benen, Och så tar vi ett simtag och sprattlar med benen, Och så tar vi ett simtag och sprattlar med benen, Och så tar vi ett simtag och sprattlar med benen....här ungefär ger mina tankar upp och börjar spela pingpong med förståndet.
       Jag är förvånad över hur mycket jag vet om min träningsstil för att vara någon som aldrig tränat sen tvåan i gymnasiet. Men som jag kommer ihåg det var det mycket roligare med innebandy än nån jävla trampetshoppande. Heter en sån där studsgrej trampets förresten? Inte fotboll, absolut inte. Jag åker av princip inte skidor eller skridskor. Men förutom innebandy kan jag också tänka mig basket. Synd bara att det är så grymt svårt att spela det med sig själv eller med sambon. Inte ens om jag drar med Shva funkar det. Men jag skulle aldrig våga gå med i en okänd grupp för att spela något sådant. Jag är ju inte duktig på det på något vis, jag vill bara träna och ha kul samtidigt. Bäst vore nog om man gjorde olika saker varje vecka. Jag tröttnar lätt på upprepade saker.

Så där, spel installerat. Kattsanden finns på ÖB. Snubbe på Manpower uppringd men ej kontaktbar.

Nu måste jag sluta sitta vid datorn, min rygg värker alldeles under vänster skulderblad och det är ett tecken på att jag suttit för mycket. Hur det ska gå ihop med övningen på Railrod-spelet vet jag inte.

Tjilevippen!

Kommentarer
Postat av: Shva

Oj vad mycket du har skrivit sedan jag tittade förbi förra gången. :) Ville inte sitta och läsa/kommentera när J var här utan beslöt mig för att vänta. Det blev visst lite länge, men nu är jag själv igen.

Jag har lyckats skjuta upp dagens gymbesök fortfarande... om jag sticker nu hinner jag dock, jag ska göra mitt bästa att ta mig samman. Jag blev så sömnig efter maten och så var det mycket behagligare att surfa.

Jag skulle gärna pröva på lite diverse sporter eller träningar med dig om vi kan hitta på något, roligare om man är två iaf. :)

Inte lätt det här med disciplin... tråkiga saker är tråkiga saker, punkt slut.

Det låter bra med jobbsökarplanerna. Jag ska också göra mitt bästa. Gick du och lämnade din CV & co i EBgames-butiken? Kollade på deras hemsda men där stod det bara att de sökte en lagerchef. Men jag kanske ska göra samma sak ändå, det kan ju inte skada.

Yes, då var det dags att röra på sig. Och klä på sig, haha.

Mata ne!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback