Öööhhh

Nu är jag återigen hemma (skönt) från en träning, denna gång Body Pump. Och jag säger då det...drygare styrketräning har jag aldrig varit med om! Gud! Dessutom fick jag så ont i axlarna vid ett tillfälle att jag fick lov att sluta. Men instruktören (jättesöt!) sa att det kunde hända ibland och att det berodde på hur man var byggd. Och så visade hon en annan version. Jag går lika mycket för träningen skull som för dom ursöta instruktörerna. Dom är så supersnälla och peppande. Jag har i.a.f. så ont i armarna att det är en plåga att skriva...därför tänkte jag skriva extra långt idag XD

Har jobbat sen i tisdags då...fick räkning från alfakassan idag. Det kostar mig 251:- att jobba tack vare de jävla bajsmoderaterna. Oavsett hur mycket man jobbar en månad (5 % eller 150%) får man den förhöjda avgiften. Hur sjukt är inte det. Jag kommer ju få lov att tacka nej till jobb som gäller mindre än en vecka. Jag tjänar ca 1900:- på dessa fyra dagar...att betala 366:- bara för att vara med i alfakassan (som jag säkert inte får ersättning från iaf) är dumt! Det leder ju till att ingen vill vara med i alfakassan, folk tar patetiska jobb som de kanske inte passar till och allmän nergång på välfärden.
    Har ni tänkt på att i.o.m. att folk tvingas ta vilka jobb som helst så kanske fel folk hamnar på fel plats. Jag insåg idag att det är pinsamt deprimerande att söka alla jobb som finns eftersom det uppenbarligen finns jobb jag absolut inte passar som (vårdare eller jägare t.ex.). Och om jag sen lyckas lura till mig ett jobb jag inte passar på kommer resultaten bli dåliga. Jag kommer missköta mitt jobb endera pga okunskap eller att man helt enkelt är utless på det. I.o.m. att jag missköter mitt jobb blir kunder, medarbetare och företaget lidande. Jag kommer också förlora på det då jag får dåliga referenser till nästa jobb. Som kanske är mitt drömjobb. Det måste finnas en trygghet för att få folk att våga söka sig dit dom passar och vill vara! Och då räcker det inte med halva lönen för att hitta detta nya jobb. Men moderaterna bryr sig väl bara om dom som är rika nog att vara arbetslös och leta efter drömjobbet. Eller har råd att jobba halvtid och samtidigt utbilda sig till något man brinner för.
   -Alla som har råd att vara arbetslös i Sverige idag räcker upp en hand.
*tystnad*
   -Ja Fredrik, du kan ta ner handen nu.


Ah, nu till andra saker.

Jag fick ett vykort från Kina idag, Mycket uppskattat :D
Jag fick ett sms från adressandring.se idag. Mycket coolt:D
Jag kommer ha grym träningsvärk imorron och inte klara av att packa böcker. Mindre coolt...
Min meny vägrar fungera på startsidan. Om ni testar någon av de andra månaderna ser ni att det funkar. Varför varför! Jag har heller inte orkat kolla igenom det...eller rättare sagt: Tvingat min sambo att göra det.
update Nu funkar visste menyn...så suspekt. Den brukar aldrig göra det. Men så bra då!

Ja visst var det lite roligare frågor än tidigare:)
Religionsläraren är förhoppningsvis kvar och ger fler folk bra lektioner. Sen var han väl rätt okej utseendemässigt också. Och ung, mycket viktigt.
Hänsyn är något som är otroligt viktigt för mig. Därför hatar jag större delen av befolkningen som tydligen har enormt stora problem med det. Humor måste vara lika som min, måste få skoja och skämta som vanligt annars funkar det inte. Och ärlighet...det är ju så basic så det är inte sant. Men bäst att skriva med det iaf.
Du vill nog inte veta hur ett bajshelvete ser ut... ~.~
Oj, luncha med en bcmangamänniska...hur ser dom ut?
Helgen har jag ingen plan för alls...förutom att laga en himmelskt god dessert av något slag. Det enda jag egentligen kräver är att det ska finnas i är socker, fett och CHOKLAD!
(ja jag har mens:p)

Hoppas din middag var god. Jag ska rejsa in i duschen nu och sen sova förhoppningsvis. Hinner nog inte med en apelsin idag...fast vänta, jag har ju mandariner också!

Tumtidum!

P.s. Alla stavfel är p.g.a.  muskelvärk!!!!! D.s.


Kommentarer
Postat av: Shva

Bajsiga moderatregler! Men ska det inte bli obligatoriskt att vara med i a-kassan? Det läste jag någonstans. Ännu en bonus till oss lågavlönade... Själv har jag inte direkt något val, eftersom jag inte kan leva på a-kassan som det är så måste jag jobba deltid allt jag kan. Jag har ju ingen annan som backar upp min ekonomi. -.- Lite inkomst är bättre än inget.

Lunchen med bc-människan sket sig. Han verkar helt sinnesförvirrad. Fick inte tag på honom alls och nu ringde han till slut. Han hade inte kommit iväg av diverse rent idiotiskt löjliga anledningar, visste inte ens vad det gick för bussar. Frågade om vi kunde träffas någon annan gång men så fan heller tyckte jag, eller jag uttryckte mig väl lite mildare men det var min åsikt. Han kan ju inte ens kommunicera på grundläggande mänsklig nivå. Och jag vill inte träffa en 26-åring som måste fråga sin MAMMA om lov för att åka bort en dag. Wtf!

Och så blev jag av med en dags inkomst på grund av hans flummerier. Det gör jag inte om. Jag kommer vara pedantiskt paraniod om någon på nätet vill träffa mig igen, så att det funkar som planerat.

Nu ska jag ta och tröka med att försöka få en gästbok att fungera så att Görans hemsida blir klar. Någon slags inkomst iaf. So long!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback