OMG OMG OMG!

OMG OMG OMG!

Oh My God!

Jag är nu näst intill hysterisk (överdrift) med en lätt tendens att hyperventilera (överdrift) och jag biter på naglarna (lögn) och anledning är denna. Jag ska träna ikväll.

Hör på den va. Jag ska träna. Inte själv. Inte på promenad. Nej genom Gymmix. Gulp.

En gammal klasskompis som vi försökt återuppta kontakten med sms:ade och önskade God Fortsättning. Samtidigt passade hon på och fråga om jag ville gå på Gymmix med henne. Galen som jag är i bland tackade jag ja efter att ha kolla upp vilka grupper man kunde gå på. Snabbt vart det bestämt att vi ska testa på Core ikväll 19.30. Det är alltså 4 timmar kvar innan det är dags att gå! Fattar ni! Men det är lika bra att det blir gjort på en gång. Idag. Ju längre tid det är att vänta ju större risk att jag hittar på en undanflykt. Oh men gud jag ska verkligen gå! Jag kommer så få lov att springa på toa alldeles innan. Jag hade ett litet pepptalk med mig själv nyss och det var bra. Men nu är jag uppjagad igen och har glömt vad jag sa till mig själv.
Dom har prova-på-veckor nu, v2-3, så det är lika bra att passa på medan det är gratis. Om jag gillar nått av alla pass jag skulle vilja testa så fortsätter jag. Banne mig! Det var väldigt billigt också om jag har förstått rätt att man får gå på vilka träningspass man vill så länge man har köpt ett träningskort. Hoppas det är så.
Måste leta fram träningskläder också, nån gammal träningsbehå och en finare t-shirt ska väl kunna skakas fram. Byxor är det sämre med. Kanske svarta mjukisbyxorna...eller dom kornblå byxorna i suspekt stretchigt material. Fast då går det inte med turkos t-shirt...måste bli en svart i sådana fall. Lite fin vill jag se ut iaf. Tur att håret är relativt nytvättat också då:) Måste komma ihåg att rulla av alla katthår också innan det blir för sent. Sen ska gympaskor (nästan för små) och en vattenflaska med. Som det planeringsfreak jag är har jag redan tagit fram flaskan...hehe...

Då återstår bara att spela lite Railroads så att jag glömmer av min oro. Jag ska inte oroa mig alls. Allt kommer gå bra, jag har lika stor rätt att vara där som vältränade, jag kommer tycka det är skoj och vilja fortsätta och om någon tycker illa om mig för mitt utseende, då är det deras problem. Varför ska jag ta hänsyn till sådana osympatiska människor? Det är vad jag säger mig själv och andra som oroar sig. Dags att börja leva efter det! *höjer sin knutna näve i luften*
Hoppas dom inte tvingar en att ställa sig längst fram, då dör någon, antagligen instruktören.

Det roliga är att jag egentligen inte tycker om sådana där hurtiga sportfriska instruktörer som bara skriker "Och så tar vi i från tårna!", "Kämpa lite hårdare!", "Det går jättebra, nu ökar vi takten!" och liknande. Men plötsligt hamnade jag på ett sådant träningspass iaf.
Det ska gå bra *mantra*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback