Hon var inte full nog.

En 15-årig tjej våldtas analt, vaginalt och oralt av 3 män samtidigt. Dom frias alla tre. Anledning: Hon var inte full nog.

Tänk på det ett tag och så hoppas jag att ni blir lika förbannade som mig. En ensam tjej som våldtas av tre (äldre antar jag) män, är inte det att vara hjälplös va? En starkare man räcker för att en tjej ska bli hjälplös i hans händer! Tydligen ska man vara redlöst berusad eller misshandlad näst intill död för att få gärningsmännen fällda. Ska det vara så jäkla svårt att fälla någon för våldtäkt va? Jag kan ge mig sjutton på att hade hon varit redlöst berusad hade domstolen sagt att man inte kunnat lita på hennes vittnesmål och att är man så berusad så man inte vet vad man gör...ja då får man väl lite skylla sig själv? Herregud! Ut med alla män från domstolarna och in med lite riktiga människor! Jag är så jävla trött på alla medelålders och äldre (och yngre) gubbar som lever med den fasta förvissningen att alla kvinnor ljuger och hittar på för att få uppmärksamhet/sin vilja igenom/köra över killarna att dom totalt struntar i situation, vittnesmål och bevis för att kunna fria killarna. Och kom nu inte dragandes med argumentet att så många kvinnor anklagar killar för våldtäkt falskeligen för att hämnas. Så många kan det inte vara i jämförelse med hur många riktiga våldtäktsanmälningar det kommer in. Och hur många anmälningar som inte kommer in för varje tjej vet ju att du helst ska ha allt på video och killarnas bekännelse för att det ens ska leda till åtal.
*andas ut*




Instruktören skrek "Upp med rumpan!" men det var svårt nog det! Ikväll är det dags igen för Step Up. OMG det låter drygt. Förvånande nog har jag inte så hemskt träningsvärk, bara lite huvudvärk. och den vart inte bättre av vaniljtvålen jag använde. urk.

Vi vill ha Snööööö och sen sooool!

Var det du Shva som skrev det där med ismaskinen?

Jag lämnade in ett personligt brev och meritförteckning till EB Games ja. Hittade också bara lagerchefs-grejen på deras hemsida men skylten fanns kvar i måndags utanför affären iaf.



Idag har jag mycket att göra, känns lite motigt så jag sitter här ett tag innan istället. Dags att klä av granen och slänga den på tippen medans man fortfarande har en bil. Bilen ska lämnas tillbaka idag i god tid innan 12 så det gäller att inte sitta på rumpan. Sen ska jag iväg till 18.30 och träna Step up som sagt.
Samla psykiska styrka så jag orkar med ännu ett eller två pass på imorgon. Vila på fredagen och ta bort resten av julen kanske för att sedan vara full fart med ny träning på lördag igen. Ah...

Idag ser det molnfritt ut så kanske kanske att man får se på solen...kanske. Den är iaf på väg upp nu, så mycket ser jag :) Det är mysigt vid den här tiden, i gryningen så där.

Hm, dags att köra igång med hemmafru-planeringen!

Kommentarer
Postat av: Shva

Jag vet, det är så jävla tröttsamt med våldtäktsrättegångar. De fattar inte en tjejs situation. Det är tillräckligt jobbigt att gå till en rättegång alls och dra upp bland det hemskaste som kan hända en, och sedan blir de skyldiga fria och kan gå därifrån med ett hånflin på läpparna bara för att de är killar och därmed anses ha mer rätt när ord står mot ord! D:

Postat av: Shva

Ismaskin? Minns inget sådant. Alla mina kommentarer ska ha mitt namn, det är automatsparat och jag har inte bytt webbläsare på ett tag.

2007-01-11 @ 12:08:18
URL: http://shva.deviantart.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback