Gomorron

Urk.
Jag var uppe med sambon redan vid 7 i fast övertygelse om att jag skulle hålla mig vaken för att chockvända på dygnet. Efter att han gått till jobbet var det dock fortfarande mörkt ut (=natt) och jag var trött och visste inte riktigt vad jag skulle ta mig till så tidigt. Så jag råkade lägga mig på sängen igen. Och jag råkade också dra på mig täcket igen. Sen råkade jag somna. *vissel*
Det var så skönt! Sen drömde jag att sambons systers pojkvän kom förbi med massa kompisar. *skakar på huvudet*
Sen lyckades jag vakna, kolla på sambons klocka, den var 10, kollade på min klocka och den var bara 9. Råkade därefter somna om igen. Vet ni hur skönt det var i sängen!?
Nu sitter jag här lite lätt vimmelkantig och försöker få mig in i duschen. Min fina föresats att vara vaken från7 sprack redan första dan. Såväl som min föresats att träna varje morgon. Hur ska man orka det när man är trött så att man är yr, både före och efter en tupplur?

Jag älskar min sambos fleecemorgonrock. Den är varm, mummig och flera storlekar för stor för mig. Perfekt att mysa i alltså.

Det fina snöpuder som täckte marken försvann igår så klart. Nu är det exakt lika blött och slaskigt som det brukar vara. Det är deprimerande väder. På hösten är det mysigt väder, på vinter förskräckligt. Jag hoppas verkligen att vi får vinter iaf i några månader. Jag tycker synd om alla med jullov. Och mig själv också.

Nej nu skulle jag ta tag i saken och vara ordentlig. Diska och duscha och åka till arbetsförmedlingen och handla på väg hem. Låter inte det som en riktig hemmafru? Och på eftermidagen när bilen iaf ska flyttas pga datumparkering kanske jag ska hämta sambon från jobbet också. Oj det vore trevligt. Men då är det bäst att sätta fart nu!

Vink!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback