Dagens summering

Att jobba med returer var väl ingen höjdare kan jag säga. Jobbet är tråkigt och jag blev åksjuk därför att man måste gå och titta på alla pallarna på golvet hela tiden i sin jakt på rätt pall att lägga boken på. Stel i nacken, yrsel och illamående blev resultatet. Men okej, tråkiga jobb kanske man kan stå ut med...eller inte men det är nog bara jag. Men folket som jobbar där...suck vilka tråkmånsar. Inte så att dom inte skämtar...men dom driver ju bara med varandras förmåga att jobba eller dricka alkohol. Dom sa inte mycket annat inte...jo ett jävla tjat om semlor var det. Suck. Nej tur att det var en tjej där som jag jobbat med tidigare annars hade det varit pyton. Men jag jobbar bara januari ut. Jag tänker inte slita på min egen mentala hälsa bara för att jag inte vågar tacka nej till jobb. Om dom däremot skulle erbjuda mig en halvtidstjänst på samma ställe som jag jobbade förra året då skulle jag nog tacka ja. Jag var iaf på eländigt humör när jag kom hem, trött, stressad över morgondagen och less på folk satte jag mig ner och grät en liten skvätt. Jag gråter iofs väldigt lätt. Men jag kände mig otroligt nere iaf. 

Vid sextiden drog jag mig iväg till Step Upen, lite självdisciplin hade jag kvar, och dessutom hade jag sett fram emot den ända sen gårdagens misslyckade Corepass.  Vad skönt det var. Stegen satt så fint så och det var bara att klämma i med mer armar och tydligare rörelser (vilket för mig är jobbigt psykiskt då jag inte gillar att vifta med armarna särskilt mycket, har med självförtroendet att göra) och kämpa på. Så lagom till halvfinal hade jag tagit i mycket...men sen kommer ju riktiga finalen och då var det bara att kämpa ännu hårdare. Och sträng som jag är så tvingade jag min trötta kropp att kämpa ännu hårdare så fort jag gjorde fel i stegen. OMG vad tröttsamt. Men sen efteråt var jag på så otroligt mycket bättre humör så det var nästan skrämmande. Instruktören bad som vanligt om feedback och idag bestämde jag mig för att ge henne det. Så jag traskade blygt fram till henne och klämde i med: "Okej, feedback. Du är jättebra. Det är så kul att gå hit när du är här." Ungefär ordagrannt. Och det tackade hon för, vi diskuterade styrketräning lite och så sa jag att det var lättare att ta i mer idag när stegen satt bättre. Och då sa hon att hon hade sett på mig och lagt tyckt detsamma (eller nått sånt). "Bra kämpat!" =D  Det säger hon säkert till alla jämt men jag tror jag ska suga åt mig iaf =D
Och efteråt i omklädningsrummet fick jag lov att berömma en kvinna som deltog i den lokala nyårsrevyn. Hon vart nog också glad hoppas jag. Fick lov att säga att jag lagt märke till henne speciellt då hon var så glad och energisk på scen. Hoppas hon hörde det ordentligt för det gjorde man verkligen.
En till skitdålig sak med jobbet är typ att det kommer ta minst en kvart att gå till bussen. Om jag småspringer genom djup snö och klättrar över taggtrådsstängsel..suck. Det går ju inte att ha det så.

Nå, dagens jobberbjudande kom från en bemanningsfirma jag skickat in ansökan till i helgen. Dom hade inget jobb egentligen att erbjuda men ville träffa mig. För som han sa, det kryllar inte med folk med truckkort här. Äntligen fick jag nytta av det envetna truckkortet! Han ville iaf träffa mig och se vad jag var för en, helst idag men det gick inte när träningen började så tidigt (han frågade faktist vad det var för träning och lät intresserad ut på det där jobbsättet) Så imorron halv 5 ska jag lyckas ta mig till hans jobb. Vilket innebär att jag måste gå 3 från jobbet (en halvtimme tidigare bara) för att hinna pulsa genom djupsnö, hoppa över taggtrådsstängsel och jogga över järnvägsspåret och sen förhoppningsvis hitta en busshållsplats (rolig grej var att jag skrev bullhållpalts först...det låter mycket gott :) ) innan bussen kommer vid halv 4. Suck. Men det ska gå! In till stan till sambons jobb, hämta kopierade intyg och byta kläder och sen hinna med bussen uppåt. My God! Sen hem och smaska i sig nått och förhoppningsvis hinna till träningen i god tid. Då är det dags för Body Pump igen, hoppas det går bättre än förra gången :S Aja, instruktören är lika bra då också så det känns skönt.

Så från att gått från en eländig dag med depp vart jag glad och gjorde andra glada. Mission accomplished!
Vart så glad att jag hoppade på sambon och hånglade upp honom rejält när han kom hem från gymmet ;-)


Handlade två matportioner på väg hem, orka laga mat liksom. Det får bli till helgen. En GoGreen King Curry (supersmaskig) och en soppa, pasta, lax och sparris (också god). Det är morgondagens och fredagens lunch.

Lätt WoW beroende men ingen tid att spela det på, känns för jävligt. 10 dagars trial räcker inte långt när man jobbar heltid. Och eftersom jag just bestämde mig för att jobba till den sista januari hinner jag aldrig få ledigt för att spela det innan det tar slut. Men det är stor risk att jag betalar för att spela det....eller så köper jag GuildWars istället. Fast först och främst FFXII. Jag är egentligen inte för såna spel där man träffar riktiga människor o.O

Men till helgen Shva då ska vi spela. På fredag kl. 20.00 tänkte jag att vi drar igång WoW och slutar inte förräns dagen gryr igen! (host eller vi somnar över tangentbordet runt halv 11) och på lördag fm så tvättar/städar/bakar vi lite lätt och sen kommer du hit, vi äter våfflor (du hade tydligen blivit lovade sådana ^.^) eller nått och så spelar vi lite brädspel. Eller ja vi kan ju komma hem till dig också så klart. Det bestämmer vi sen. Men låter fredagen bra?

Oj vad jag har skrivit mycket idag, och det har bara runnit tankar ur huvudet på mig, var och en har knappt fått den tid dom krävde. Men nu tror jag det tog slut tillfälligt. Bäst att passa på att krypa i säng innan något nytt poppar upp. Jag kommer så inte hinna i tid till jobbet imorron. Och vet ni vad, dom har ingen stämpelklocka så jag bryr mig inte!

Sov så gott!

Kommentarer
Postat av: Shva

Ooh, så mycket roligt att läsa! :D

Men jag måste vänta med det långa svaret till imorgon, har fått jobb och ska gå upp redan om sex timmar (eek!).

Gonattkram! ♥

2007-01-24 @ 23:00:43
Postat av: Shva

Okay, nu är jag hemma!

Jobba med returer... hm. Ni fick inte sitta och pilla bort prislappar hoppas jag? Har obehagliga minnen av sådant, fast det var på en bokhandel. ^^' Tur att du bara ska jobba där denna månad.

Jag tycker du är jätteduktig som drar iväg och gympar 4 ggr i veckan, till och med när du jobbar! *tummen upp* Kul att det blir lättare med stegen också.

Jag har inte bestämt mig om jag ska köpa WoW eller inte... kul är det i alla fall! Jag tror beslutet är lite avhängigt om ni kommer göra det, eftersom det klart är roligare att ha någon att prata med det om och spela tillsammans med. :)

När det gäller fredag hann min kväll bli bokad innan jag läste din blogg - av AO med två gotlandsboende. Attans! WoW är ju roligare. Men sagt är sagt, som sagt (hihi dålig ordvits). Frågan är om vi kan spela på lördag kväll istället? Eller när passar det dig? Jag vill speeeeela! Med eeeeeer! XD I vilket fall är lördagen ledig så då kommer jag över... och äter upp era våfflor! Och spöar er i tågspelet förstås. På det hela taget trivs jag mer hos er, och det är så småttigt i min lägenhet för tre personer, men ni får förstås säga till om ni hellre vill besöka mig någon gång. :)

Imorgon fick jag jobb igen, samma person sjuk som idag. Arla uppstigning! Det är bara en 7-timmars dag, så mina gymplaner blir inte störda i alla fall (däremot mina hemsides- och Traderaplaner men det är sånt man får ta, tjänar mer en dag på ÖoB i vilket fall). På måndag har jag också jobb, då var en jeppe ledig. Bra bra!

Av någon anledning är jag på väldigt gott humör själv, och använder många mer utropstecken än jag brukar (om du märkt)! Jag trivs bra med mitt liv just nu, många bollar i luften men känner också att jag får mycket gjort. Det är ju en speciell tillfredsställelse med det.

Jag tror jag ska WoW:a lite innan jag sover idag... :D

2007-01-25 @ 18:48:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback