Morgonbabbel

Sitter man här igen och äter frukost då. Risifrutti med ostmacka. Smaskigt men det hade varit lika smaskigt 3 timmar senare...nåväl.

Det går inte att få kallvatten ur kranen för tillfället. Full stråle med kallvatten och det blir bara varmare. Jag tror det beror på att den är lite morgontrött.

I helgen fick jag äntligen min efterlängtade Talbuk som ni kunde se men lvl 70 har jag inte dingat än. 15% kvar dock så nästa spelsession borde göra susen. Men hur ska jag klara mig utan att få xp, det är ju hela grejen! Dock kommer ju lvl 80 begränsningen nästa år, får hålla mig tills dess. Om jag fortfarande spelar ska jag absolut köpa expansionen.

Aj aj, där fick jag orolig mage för första gången idag. Alltså min mage är mer orolig än lugn, skitjobbigt.

Jag är inte alls trött och babblar på om ovidkommande saker.

På fredag ska jag och en annan tjej bjuda på hembakat, få se om killarna hittar på något också. Det är ju vår sista arbetsdag och jag tycker det är skoj att baka och bjuda så det vill jag gärna göra.

Sen på kvällen ska vi, som sambons jobbarkompis uttryckte det: "Grilla och dricka ofantliga mängder öl." Där byter jag så klart ut ölen mot cider men det där med ofantliga stämmer bra in. Jag har stora planer på att bli sanslöst berusad...fast just eftersom jag tänkt det kommer jag bli ofull och ha tråkigt. Näää!!!

Aje, min vänstra hälsena tål inte att gås på. Vet inte vad som har hänt men ett halvårslagerarbete gör väl det med hälsenor:( Har inte fått så ont av det här jobbet, antagligen för att man kör truck typ hela tiden. Men just så här på morgonen har jag också växtvärksliknande ont i högerlår. Det är jobbigt at stå rakt upp och ned. Och låret gör ju dessutom ont även när jag sitter. Man ska väl inte klaga för det finns andra som har det värre. Men jag hoppades att det blev bättre om jag skrev det i text. Det blev det inte...

Näe, vattenkranen var fortfarande morgongrinig så det blir inget dricka på morgonen. Lika bra det för nu mår jag illa.

Min älskade sambo är i tvättstugan. Alltså, vad skulle jag göra utan honom? Han har alltid mer energi och städar och diskar. Fixar allt. Det enda jag gör är att laga mat och se söt ut. Lyxhustru kallade han mig häromdagen...jag undrar vad han menade

Igår när jag gick ut lade jag märke till löv på gräsmattan. Löv! Måste ju innebära att hösten är på ingående. Samtidigt som jag har varit väldigt antisol i år så känns det lite konstigt. Inte solat nånting, badat en gång men mest hatat värmen. Men ska den ta slut redan?

Fan, min vänstra lins har blivit grumlig, jag ser jättesuddigt. Det är skitjobbigt! Måste gå och göra rent den.

Nu är det klart att jag bara jobbar veckan ut iaf. Dom verkar inte ha jättestor koll på vad dom olika cheferna gör. En säger si, den andra säger så och den tredje bestämde att dom inte behövde mig nästa vecka. Lite skönt allt, kan vi åka iväg på fjällvandringen som planerat och inte klippa och klistra mellan sthlms-besök och mens för att komma iväg. Få se om det blir lite extrajobb här och där.

Ikväll ska jag slöa framför tv hela kvällen medans jag roar mig med att noppa bikinilinjen.

Kommentarer
Postat av: Shva

Var inte så positiv nu, det är farligt. ;)
Sista jobbveckan, skönt! Jag får antagligen förlängt till 2 februari, det var inte riktigt klart än (de ringde igår). Tråkigt att offra ledigheten, men det är otvivelaktigen värt det för att få råd att åka till Japan i vår! XD Även om SSAB är tråkigt så är alla jobb som jag kan få det, och jag lär knappast hitta något som är bättre betalt och har lika lugnt arbestempo. Så jag tackade ja direkt, så får vi se om cheferna går med på det också. ^^
Om du tröttnar på WoW innan expansionen så kan du ju bara pausa ett par månader, utan att radera användaren, så är det bara att plocka upp karaktärerna igen när level 80-suget sätter sina klor i dig. :D Jag kommer säkert göra detsamma så småningom, pausa alltså.
Vi hade trevligt på Öland förresten, det var nice att få lite omväxling och träffa familj & släktingar. Vi bodde i en fin stuga precis vid havet, fast bada blev det inte av för dels hade vi fullt upp och så var det inte så soligt. Hur som helst har jag inte förstått det där principiella tvånget att bada på sommaren. Jag har inte badat en enda gång, haha! Tycker inte att det är något att hurra för, det skulle vara om jag solar och blir överhettad men det har jag knappt gjort heller (vit som en albino-mördarsnigel). Kanske ska sola lite idag, det är ju faktiskt skönt. Å andra sidan har jag IT-abstinens efter flera dagars frånvaro. XD
Ojdå, det kanske är lite oartigt att skriva en massa om mig själv i din blogg. ^^' Äh, för bövelen, jag fortsätter skriva vad som dyker upp i skallen. Jag är egoist, jag vet. :P
Blir dina linser också grumliga ibland? Jag måste blinka mycket oftare för att mina inte ska bli det. Haha, fick träningsvärk i ögonlocken den första veckan.
Eeeeek! NOPPAR du bikinilinjen? Det låter som riktig tortyr. Jag har inte ens försökt mig på vaxning än. Fast det är väl samma sak egentligen. Vill man vara fin får man lida pin, håhå jaja.
Ha det så trevligt med tv:n ikväll! Nu ska jag äta frukost! *flinar* *flinet dör när jag inser att imorrn ska jag upp halv fyra*

2007-08-14 @ 10:21:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback