Första augusti

Juni och Juli försvann verkligen bara iväg. Helt obegripligt snabbt gick dom. Jag har inte fått den minsta solbränna känns det som. Skönt, slipper man oroa sig för hudens välmående. Å andra sidan blinkar jag som en uggla när solen skiner och förbannar den till Häcklefjäll. Fan vad svettigt det är att ta sig hem, och ljust! Usch!

Igår började jag planera inför fjällvandringen, bara för att det är skoj! Det är krångligt att komma på mat att äta som är lätt att ha med sig och helst torr.

Tror jag somnade innan 10 igår, helt fantastiskt. Underbara sambon var vaken och gjorde matlåda åt oss. Vi orkade bara laga pulversoppa tidigare och sen blev vi väldigt upptagna och det dröjde tills min läggdags innan matlådan kom på tal. Jag älskar bearneisesås! Hm, undrar var min figur kommer ifrån...

Nu är sambons bror hemma igen så antagligen lär det väl bli middag hos dom till helgen. Usch, orkar inte åka bort, vill bara sova och sova. Och mysa. Och ligga under täcket och känna vad varmt och skönt det är.
Imorse klarade jag mig äntligen ifrån värmeslagen jag råkar ut för alltid annars. Kan i vanliga fall inte ha täcke på mig för jag blir så kanonvarm. Men idag kunde hela jag ligga under täcket och bara mysa (medans väckarklockan bara ringde och ringde och ringde...).

Asch, kort om tiden idag. Vi hörs!


Fler ettor:
 - Gått på ett bröllop
 - Gått på en möhippa
 - Gått på en studentskiva
 - Planterat om mina blommor en gång
 - Gått på tre biofilmer...hoppsan!

...men gud vad dålig jag var på det där. Sumpiga ettor!


Kommentarer
Postat av: Shva

Fjällvandring, va... haha, lycka till med planerandet!
Jag börjar känna det obehagliga jobbet närma sig igen... jag förstår precis vad du skrev om i förra bloggen! Tyvärr kan jag inte göra som du även om jag skulle vilja, eftersom jag bara har mig själv att luta min ekonomi på. Var är pojkvänner när man behöver dem? :P Imorgon ska jag börja söka nytt jobb.
Vad var det för fel på dina ettor? En betydligt mer imponerande rad än mina. XD
Två av mina krukväxter dog av övervattning idag. T_T
Dags att sova! Mys mer under täcket nu! XD

2007-08-01 @ 23:06:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback